Algemene voorwaarden
1. Algemeen
Deze voorwaarden gelden voor iedere behandeling, aanbieding en transactie tussen Schoonheidssalon Jo-Li, Simply Beauty en een cliënt waarop Schoonheidssalon Jo-Li deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
2. Behandelingen
Schoonheidssalon Jo-Li zal de behandelingen naar beste inzicht, kennis en vermogen uitvoeren en op grond van de op dat moment bekende stand der wetenschap.
Vooraf heeft cliënt alle wensen geuit ten aanzien van de behandeling en is voldoende duidelijk gemaakt door de specialiste in hoeverre met die wensen rekening kan worden gehouden. Client verklaart op de hoogte zijn gebracht dat in een zeer beperkt aantal gevallen, reacties kunnen optreden zoals roodheid/geïrriteerdheid van de behandelde huid maar ook gevoeligheid, zwelling, lokale infecties, allergische reacties, hyper- of hypo pigmentatie en schilfering/vervelling van de huid. Over het algemeen zijn deze reacties gering en van tijdelijke aard. Cliënte verklaart kennis te hebben genomen van alle beschikbare informatie en antwoord te hebben gekregen op alle vragen. Functioneel resultaat kan niet worden gegarandeerd. Ontevredenheid met het resultaat, ondanks dat de behandeling zorgvuldig en volgens de behandelprotocollen is uitgevoerd, levert geen verplichting op voor Schoonheidssalon Jo-Li om een nieuwe behandeling uit te voeren. En tegen de daarvoor gehanteerde tarieven.
Schoonheidssalon Jo-Li zal zoveel als redelijkerwijs mogelijk is de cliënt inlichten over financiële consequenties van de wijziging of aanvulling van een behandeling.
3. Afspraken
De cliënt dient verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan Schoonheidssalon Jo-Li melden. Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag Schoonheidssalon Jo-Li het gehele honorarium voor de afgesproken behandeling aan de cliënt berekenen. Annuleren van afspraken kan uitsluitend telefonisch of WhatsApp. Bij een behandeling/intake met korting wordt de gereduceerde prijs in rekening gebracht. Als de cliënt meer dan vijf minuten later dan de afgesproken tijd arriveert, mag Schoonheidssalon Jo-Li de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele afgesproken honorarium berekenen. Bij aankomst meer dan vijftien minuten later dan de afgesproken tijd kan Schoonheidssalon Jo-Li de afspraak annuleren en het gehele afgesproken honorarium berekenen.
Schoonheidssalon Jo-Li moet verhindering van een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan de cliënt melden. In overleg met de cliënt wordt de afspraak verschoven naar een andere datum/tijdstip.
4. Betaling
Schoonheidssalon Jo-Li vermeldt alle prijzen van behandelingen en producten op haar website. De gemelde prijzen zijn inclusief BTW. Aanbiedingen in advertenties zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt. De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten contant of per pin te voldoen.
5. Persoonsgegevens & privacy
De cliënt voorziet Schoonheidssalon Jo-Li vóór de eerste behandeling van alle informatie, waarvan de specialiste aangeeft dat deze noodzakelijk is of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk is voor het zorgvuldig uitvoeren van behandelingen. Schoonheidssalon Jo-Li neemt de persoonlijke gegevens van de cliënt op in een geautomatiseerd systeem/schriftelijk. Schoonheidssalon Jo-Li behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Schoonheidssalon Jo-Li zal gegevens van de cliënt niet verkopen of verhuren aan derden zonder schriftelijke toestemming vooraf van de cliënt.
6. Geheimhouding
De behandelaar is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft medegedeeld tijdens de behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is meegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, de behandelaar verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
7. Aansprakelijkheid
Client verklaart op de hoogte te zijn gebracht door de specialiste van de risico’s die verbonden kunnen zijn aan een behandeling en dat te weten extra risicofactoren onder meer zijn: Bepaalde ziekten, gebruik van sommige geneesmiddelen, werkzaamheden, vrije tijdsbesteding (o.a. blootstelling aan zon/licht) en rookgewoonten. Schoonheidssalon Jo-Li is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat cliënt onjuiste en/of onvolledige informatie omtrent deze risico factoren heeft verschaft of door onzorgvuldig/onjuist handelen of het niet (voldoende) opvolgen van adviezen welke verstrekt zijn voor, tijdens of na een behandeling door de behandelaar van Schoonheidssalon Jo-Li.
Schoonheidssalon Jo-Li is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegenomen naar het instituut.
8. Garantie
Schoonheidssalon Jo-Li geeft de cliënt één week (7 dagen) garantie op de producten. Deze garantie vervalt indien:
· De cliënt andere producten dan de door de specialiste geadviseerde producten heeft gebruikt
· De cliënt de adviezen voor thuisverzorging, niet of onvolledig heeft opgevolgd.
· De cliënt het advies om medische hulp te zoeken niet per ommegaande heeft opgevolgd.
· De cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt.
Wanneer de cliënt niet tevreden is over een product die bij Schoonheidssalon Jo-Li gekocht is, geldt geen “geld terug garantie” maar kunnen de producten binnen één week (7 dagen) na aankoop geruild worden voor andere producten van Schoonheidssalon Jo-Li.
9. Beschadiging & diefstal
Schoonheidssalon Jo-Li heeft het recht om van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien de cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigd. Schoonheidssalon Jo-Li meldt diefstal altijd bij de politie.
10. Klachten
Indien de cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen vijf werkdagen na ontdekking schriftelijk gemeld worden aan Schoonheidssalon Jo-Li. Schoonheidssalon Jo-Li moet de klager binnen vijf werkdagen adequaat antwoord geven. Indien Schoonheidssalon Jo-Li en klager niet tot overeenstemming kunnen komen, kan de klager het geschil voorleggen aan een geschillencommissie.
Schoonheidssalon Jo-Li is aangesloten bij een geschillencommissie via de ANBOS, een client met een klacht kan deze op een laagdrempelige weg aan deze commissie voorleggen.
11. Behoorlijk gedrag
De cliënt behoort zich bij schoonheidssalon Jo-Li behoorlijk te gedragen volgens algemeen aanvaarde normen. Als de cliënt na herhaalde waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft Schoonheidssalon Jo-Li het recht de cliënt te sommeren om per ommegaande te vertrekken.
12. Recht
Op elke overeenkomst tussen Schoonheidssalon Jo-Li en de cliënt is het Nederlands recht van toepassing. In geval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend. Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die geld ten tijde van de totstandkoming van de overeenkomst.
Schoonheidssalon Jo-Li is niet verantwoordelijk voor wat bezoekers op websites plaatsen, bijvoorbeeld in een reactie op een bericht en kan hier niet voor aansprakelijk worden gesteld. Deze reacties zijn de persoonlijke mening van de schrijver en reflecteren dan ook op geen enkele manier de standpunten en/of denkwijze van Schoonheidssalon Jo-Li. Schoonheidssalon Jo-Li kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor het plaatsen van auteursrechtelijk beschermd materiaal door bezoekers.
Schoonheidssalon Jo-Li betracht uiterste zorgvuldigheid bij het vervaardigen, samenstellen en verspreiden van informatie, maar kan op geen enkele wijze instaan voor de juistheid of volledigheid hiervan. Schoonheidssalon Jo-Li aanvaardt geen enkele verantwoordelijkheid voor schade op welke manier dan ook ontstaan door gebruik, onvolledigheid of onjuistheid van de aangeboden informatie op deze website. Anonieme reacties die alleen bedoeld zijn om auteur of betrokken personen of bedrijven in negatief daglicht te stellen, worden zonder discussie verwijderd.
Schoonheidssalon Jo-Li bevat links naar andere sites. Wij zijn niet aansprakelijk voor de privacy praktijken noch voor de inhoud van deze sites.